Pentru programări sunaţi la:

004 0740 769 144

004 0774 464 463

4 decembrie 2011

Scrisoare de la un prieten


Dragii mei prieteni,

           Va multumesc mult pentru scrisoarea cu ultimele impresii. Vroiam sa fac o pauza, dar fraza -ca au distrus o natiune si au creat premiza pentru infiintarea unei republici sclavagiste m-a iritat foarte tare . De asemenea si raspunsul uni cititoare din scrisorile anterioare si pentru asta mi-am propus sa intrerup pauza . Incredibil dar actual si destul de clar .
Poporul? Ei pai nu stii? O parte a mai dezertat ,a plecat in pelerinaj in Europa ,ingrijesc batrani pe acolo ca si cand noi nu am avea batranii nostrii .O parte da curs invitatiilor la fasole si bere cand e Ziua Nationala. De Craciun, de Revelion se duc buluc si nu mai cunosc expresia « fii demn » ,iar in campanii primesc cizme ,galeti,sosoni si ajutoare europene : fasole,orez ,de parca pamantul nostru ar fi infestat.
Tinerii? Ce tot spui ? Sunt la bar, le-au facut magazine unde le vand plante iar mai nou le arata niste hoteluri ,ale lor desigur ,ce vor urma sa fie bordeluri. Pai nu stii ? De 20 de ani de zile tot construiesc hoteluri,au planuri marete ,tot se chinuie sa legalizeze. Mai tii minte copilaria noastra? In preajma Craciunului tineam post ,mergeam la Biserica, cu colindul ,ei ce ani !!!!! .Ce spui de scoala? Care scoala? Pai nu mai merg la scoala ,cica e facultativa .Vad ca nu mai sunt locuri de munca ,in sali gasesti 2-3 elevi,asta asa ca sa nu se plictiseasca profesorii si sa poate sa-si ia leafa. Pai nu va invidiez ca puteti trai in contact direct cu tinerii din cartier ,inseamna ca e un semn bun. Si eu am o legatura buna cu cativa ,vin din familii modeste ii pretuiesc ,norocul meu si al lor este ca o parte din presa ma mai pune in contact cu ei .In ceea ce priveste sanatatea ,va multumesc ,o duc daca vreti bine . Stiti, mi-a venit pensia inainte de coplata si am putut sa-mi duc controlul pana la capat .Acum ‘oi vedea eu cu ce ‘oi cumpara medicamentele pentru ca umanitatea si sponsorii apar numai de zilele astea de dezmat .
Acte caritabile? Nu ai sa vezi ...astia pun un leu si iau 10 inapoi .Pai nu vezi ? avem de-a face cu niste fanatici . Ca sa le impui respectul trebuie sa le dai peste nas ,dar cine ?Acum ce sa mai spun ,nu putem respira decat in umbra unei biserici perimate ...Pai ai vazut ; nu face nimic pentru ca daca ar face cand astia au luat-o razna ea ar fi trebuit sa intervina ,dar s-a transformat si ea in societate comerciala . Salvarea rapida a lumii este cu siguranta cea mai periculoasa calitate a omuluI. Acesta refuza de a accepta un pamant foarte perfect ,ei bine e greu sa gasesti un echilibru intre contemplare si neimplicatie. Mai bine zis ,trebuie sa le eviti pe toate. De altfel se vede ca politica mondiala arata tot mai sumbru. Pe o parte dezumanizare cu privirea inreptata spre lumea cealalta ,pe de alta parte umanizarea cu privire la lumea nostra . E incredibil ca au preluat crestinii tot ce e mai rau pe acest pamant.ce spui? a disparut? hm... pai comunistul stie ca e animal ,ca e rational si mai stie ca e muritor dar in felul asta cu toata rationalitatea lui intre el si dihor nu este nici o deosebire.
Comunismul, unde a triumfat te « beleste » sistematic, pai o parte sunt copii biologici,o alta parte cei ideologici . Nu ai vazut ce bogati sunt ? Si atunci cum nu va este clar ? Pai cum sa faci economie,cum sa faca ei economie ?...nu sunt in stare sa dea nici apa ,nu ai vazut ca nu sunt in stare sa conduca o comuna rurala ? Incurca apele ,infunda fantanile,parjolesc totul .Unde s-au instalat au parjolit pentru mult timp absolut totul.                  Ce sa facem ? Pai cum se sa facem? Trebuie acceptata idea de oameni model. 
Pai vezi ? In vreme ,ce apostolii se topesc in absolut,modelele se topesc in generatii .Cei ce devin modele sunt creatori de epoca si de curente si astfel hotaratori pentru cetate .Noi am fost o generatie favorizata - ne-am plimbat prin preajma modelelor si a valorilor dar ce pacat ca nu am putut fi fauritori de Sistem General Valabil !!.Acum poate intelegeti de ce am amintit in scrisorile mele de Petrica .Pai generatia lui a faurit Romania mare si au murit in puscariile comuniste. Tineretul de azi e net superior generatiei noastre si asta nu e usor pentru el, in climatul asta asa fioros, asa cum ne-a fost noua intr-o lume un pic mai normala,mai morala si mai crestina .Hei, de ce nu vrei sa crezi ?As mai avea multe sa-ti spun ,dar pentru ca am promis data trecuta ca vreau sa fac un pelerinaj prin aceasta tara si crede-ma ca vreau sa ma tin de cuvant ma opresc aici si promit sa revin la primavara incercand sa mai scriu cine stie ,pentru cati vom mai ramane pe aici pana atunci .Dar nu uita ca eu raman la convingerea ca din primavara viitoare vor incepe sa apara din nou florile romanesti. 

Dumnezeu sa ne binecuvanteze!
Sarbatori fericite!

PS - am primit aceasta scrisoare si nu am vrut sa va pagubesc de citirea ei! Ar fi fost un gest nelalocul sau. 

Un comentariu: